reklama

Deti s peniazmi vo vreckách majú vyššiu hodnotu II.

Prichádzala ku mne so záhadne smutným výrazom tváre. Z diaľky mi posunkovala, že sa chce so mnou rozprávať.  Ako sme sa k sebe približovali, čítala som z jej tváre, že ide o niečo vážne. Blížili sa sviatky Veľkej noci. Cez sviatky Veľkej noci, alebo Vianoc, sa niektorí chatrčoví osadlíci pomýlia a nárazovo si zoberú na niekoľko dní , všetky svoje deti, zo všetkých detských domovov,....domov. Vlastne to sa už ani nedá nazvať domovom. A neskôr, o niekoľko dní, prichádza k nám do školy správa, že deti museli ísť z chatŕč zobrať, lebo žobrali na ulici ....na pokyny a úžasné výchovné vedenie ich , ešte úžasnejších rodičov. Alebo? Dozvieme sa, že ich rodičia pre nič za nič, možno pre istotu, alebo skôr pre ich pokoj,...dali na psychiatriu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pokiaľ sú deti malé, pýtajú sa domov. Pýtajú sa za mamou, otcom, strýkom, starou mamou, a desiatkami súrodencov, bratrancov , či sesterníc. Plačú za chatrčovým spôsobom žitia, kde všetci, sú všade a vždy spolu. Desiati, pätnásti, či sedemnásti v jednej, či dvoch miestnostiach. Takéto malé deti, si neuvedomujú, že sa môže žiť aj inak. Že sa nemusí jesť iba mačka, alebo pes, že veci , ktoré si obliekajú môžu byť aj čisté a voňavé....a hlavne, že môžu byť pre niekoho dôležití.

Starší si už rozdiel uvedomujú. Vedia si spočítať množstvo pádov, strát , rán, kriku a výkrikov, ktoré sú za chabými stenami chabých chatrčových zrúcanín....ktoré sa zrútili pod nezodpovedným a neporiadnym držaním života vo svojich rukách, dospelákov, žijúcich tam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chválabohu, že si uvedomujú ten rozdiel.

Tatiana prichádzala ku mne a začala rozčúlene rozprávať svojimi rozochvenými rukami.

„ Teta Kristínka, mama chce zobrať na Veľkú noc domov. "

„ Naozaj? A prečo? "

„ Ja neviem. Ale nechcem. Nechcem domov. "

„ Prečo , Tatianka? Nie je dobre doma? "

„ Nie. Vôbec. Veľa neporiadok, krik, opití všetci...a smrad. Nechcem domov. "

„ A musíš ísť, keď nechceš? "

„ Musím. A otec povedal, že keď ja budem 18 rokov, tak mi kúpi mobil....ale musím zostať doma . "

„ Aháá....keď budeš mať 18, chcú Ťa zobrať? A Ty chceš? "

„ Vôbec ja nechcem. Marek rovnako bolo. Marek už koniec Kremnica, skončil škola a mama ho zobrala. Ja nechcem rovnako ako môj brat. Chcem zostať v Kremnici. Tu je poriadok a mám kamarátov."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

....nuž tak je to, chcela som jej odposunkovať, ale význam by neporozumela....

„ Deti s peniazmi vo vreckách, majú oveľa vyššiu hodnotu."

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu