reklama

Zblúdilá ovečka, ktorú pastier nestráca

Nedeľnú dopoludňajšiu hodinku väčšinou trávim vždy na Lúčkach pri Kremnici, v kamennom kostole bez organistu a tetušiek bez hudobného sluchu. Spievajú ako im hlasivky kážu, prekrikujú sa svojou náruživosťou pre omšové piesne a melódie sú vždy veľmi improvizované a voľné. Zvláštne, ale páči sa mi práve tam. Je tam tak komorne, rodinne a útulne. Svätá omša je omšou asi dvadsiatich ľudí z davu, jednej kostolníčky a jedného farára.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Každú nedeľu sa tam stretávam s jedným párom staručkých manželov. Môžu mať asi tak osemdesiat a viac. On, opierajúc sa o lyžiarsku palicu podopiera svoju, už zábudlivú a poblúznenú manželku. Vždy milovanú. Nežne ju berie za ruku a vedie ju na miesto, z miesta, na sväté prijímanie a z neho. Keď sa pred kostolom šmýka, on ide pred ňou, aby si ju ochránil. A ona? Nespoznáva nikoho iba jeho. Usmieva sa, avšak nevie na koho. Nepozná priateľov, vidí iba tváre. Keď sa jej známi prihovárajú, iba sa usmeje. Zblúdená ovečka, ktorá však nestratila svojho pastiera. A ten ju nestráca z očí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred dvomi týždňami, bolo po svätej omši obnovenie manželských zväzkov. Pastier a ovečka sedeli predo mnou. Pán farár vyzval manželské páry, aby predstúpili pred oltár a prišli si obnoviť svoje sľuby, ktoré si niekedy dávno, alebo nedávno dali. Sedela som tesne pri nich, keď si začali šepkať:

Pastier : „ Poď láska, idem Ti povedať ešte raz niečo, načo si už dávno

zabudla."

Ovečka : „ Kde ideme? "

Pastier : „ Idem sa Bohu poďakovať za to, že Ťa mám."

Ovečka : „ A kde ideme?"

Pastier: „ Len poď za mnou, ja Ťa budem viesť."

Najkrajší okamžik celého nedeľného dňa. Vďaka, že som si ho mohla vypočuť.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu