reklama

Nenechám Ťa samu, ani Ty ma nenechávaj

Nikdy sme nemali doma veľa peňazí. Mali sme skôr veľa lásky. A práve ňou sme dokázali  byť šťastní.  Zo školských exkurzií som mamke domov vždy prinášala pracie prášky, ktoré sme si obyčajne vôbec nemohli dovoliť. Nie obyčajné, ale pre nás nepoznané. Boli to pracie prášky, ktoré sme poznali iba z reklám. Vizir, Ariel, Persil a im podobné. Prášky z vrchných políc regálov. Priveľmi vysoko položené od našich, vtedy ešte korunových súčtov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

„Dobrý nápad" kúpiť za pár drobných vreckového, prací prostriedok. Neviem, čo ma to vždy napadlo. Akosi som bola presvedčená o tom, že mamke urobím veľkú radosť práve tým, že aspoň zopár krát bude môcť prať s machrovským práškom z reklamy. Vôbec som si neuvedomovala, že pranie nie je vlastne jej záľuba, ale práca, ktorú musí niekto urobiť. A lós si väčšinou vyťahujú v domácnostiach mamky.

Z bratislavského Tesca Vizir, z bystrického Tesca Ariel. Či naopak? Ani neviem. Proste to bolo obdobie začínajúcich tescových sietí, ktoré sme pri každej exkurzii mesta navštevovali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mami, prečo si mi nepovedala, že je to úplne úplne zlý darček z výletu, keď som si to neuvedomila sama? Takto si mala stále nanič darčeky z mojich výletov.

A nepovedala si mi. Nikdy. Nechcela si ma sklamať. Stále si sa tvárila, že je to ten najkrajší darček, aký som mohla z ďalekého sveta priniesť.

Až raz. Doniesla som jej malého plyšového medvedíka. Tiež zvláštny darček pre dospelú osobu, ale ospravedlňujem sa tým, že som nemala vtedy dosť rokov na to, aby som si to uvedomila. Rozmýšľala som globálne. Keď sa páči mne, tak sa bude určite páčiť všetkým. A teda aj mamke.

Potešila sa. Nevedela ma sklamať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvláštne, ale plyšový medvedík zostal v jej živote a strážil jej sny, položený vždy na nočnom stolíku, či na posteli. Chodieval s ňou na uhorkové, doslova otrokárske brigády do Nemecka, či na jahodové sezónne práce do Talianska. Bol jej jediným stálym spoločníkom. Na každej ceste.

Nikdy mi nepovedala, že je to hlúpy darček, aj keď mne sa o niekoľko rokov už začal taký, právom javiť.

Mamka ma nevedela sklamať.

Až raz. Raz ma sklamala. Keď mi odišla v náručí. A navždy.

Plyšový medvedík išiel s ňou aj na poslednú cestu. Ležal vedľa jej chladného tela v truhle, s otvorenými očami, dňami a cestami ošúchaným roztrhaným oblečením.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu