reklama

Kristínka pomôž, ja nechcem ísť domov II.

Šimon nebol v škole asi tri či štyri týždne. Myslela som, že je chorý, že ho pritlačila ťažoba tohto chrípkového obdobia pod perinu. A lieči sa. Chýbal mi. Priznávam. Počas týchto dní, chýbal v našej triede niekto, kto príde, usmeje sa, spýta sa ako sa mám a čo mám nové, znova sa usmeje a odíde. Odíde na vyučovaciu hodinu, do svojej triedy a po zvonení opäť príde. Šimon je piatak a naše druhácke učivo by bolo predsa len pre neho už amatérske. Prišiel. Vychudnutý a bez úsmevu. Na chodbe sa nám iba stretli oči. Neprišiel do našej triedy ako inokedy. Nesmial sa ako naposledy. Začala som tušiť, že niečo nie je v poriadku a tak som prišla za ním do triedy ja. Prišla som mu vrátiť to, čo on mi nosil niekoľko týždňov predtým. Iba tak sa spýtať, ako sa má, čo má nové a či je všetko také, aby mu to nebránilo usmievať sa. Nebolo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

„ Šimonko, ahoj ."

„ Ahoj ," odposunkoval chladne, bez toho aby sa mi pozrel do očí.

„ Ako sa máš? Všetko je v poriadku, Šimi?

Iba prikývol hlavou. Čo bolo pre mňa znamením toho, že určite to tak nie je. A tak som pokračovala.

„ Šimi, som rada, že Ťa vidím, dlho si nebol v škole. Prečo? "

Mlčal ústami. Mlčal rukami. A tak som mu nechávala čas a priestor. Všetko, čo som v tom momente spravila bolo to, že som si k nemu sadla na stoličku.

„ Kristínka, ja nechcem už ísť k mame, " začal...

„ Chcel som ísť do Kremnice, do školy a mama, že musím ostať ešte doma, lebo ešte potrebujeme drevo..."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Videla som, že pre zatiaľ nepotrebuje moje otázky, postačujúce budú iba moje uši a oči.

„...celé tri týždne sme museli s mojím bratrancom chodiť každé ráno na drevo. Bolo to také ťažké. Bolia ma ruky ešte teraz. Každé ráno som vravel mame, musím do Kremnice, ale nechcela ma pustiť. Ja už tam nechcem ísť ."

„ Lepšie Ti je tu v škole a na internáte ako doma? "

„ Áno, lepšie. Tu je teplo, jedlo, kamaráti, ktorí vedia posunkovať."

Lepšia škola ako domov. Lepší internát ako osada. Aj tento chlapec, už spoznal rozdiel.

Škoda však, že sa blížia jarné prázdniny, a opäť musí ísť domov. Ktovie koľko budú trvať tieto prázdniny pre neho.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu