reklama

Keď budem mať menej roboty, zoberiem si Ťa

U našich nepočujúcich detí v škole, mám veľmi pekný posunok. Ukazujú ma ako kučeravú hlavu, kde kučery ich posunkujúcich rúk, idú krásne vlnito a pravidelne z oboch strán, a čo je ešte príjemnejšie, môj posunok mena, mi dodáva veľmi bohatý objem vlasov. No krása. Vždy sa na svoje meno v  jazyku rúk, veľmi rada pozriem. Keby sa dal tento ich posunok mojej osoby zreálniť, bola by som niekto s nádherne bohatými, pravidelnými vlnami, siahajúcich až pod ramená. Milé od nich.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

„Kristínka, Kristínka..." posunkoval oproti mne idúci Rudko.

Vyzeral veľmi netrpezlivo a tak som mu uprene pozrela do tváre, s prejavom úplnej účasti na tom, čo mi chce povedať.

„Poznáš Mišo ......?"

„Akého Miša, Rudko?"

„Vieš, on bývať v Bratislava. Je už veľký. Chodí už do roboty a niekedy chodil tu, škola."

Vedela som o kom začína Rudko hovoriť. Ten istý Mišo, ma učil niekedy dávno, ešte počas vysokej školy, posunkový jazyk. Teraz býva v Bratislave.

Prikývla som. „Poznám, áno. Prečo?"

„Poviem prekvapenie. Chce ma zobrať z detský domov k nemu domov. Budem s ním bývať."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ahá", prekvapená som rozhodne bola.

„Kúpil botasky, povedal, že budeme spolu bývať. Sľuboval."

Mišo mu nakúpil botasky, nohavice, mikinu, tašku....a Rudko sa začal správať tak, akoby ho tieto dary pasovali ako rytiera, do vyššej triedy, do vyššej kasty. A tak sa vzďaľoval od kamarátov.

O tri mesiace.

„Rudko, Rudko..." posunkovala som pre zmenu ja. Chcela som vedieť ako sa má, ako Mišo, či ho bol pozrieť, či je to vybavené, či naozaj bude bývať s ním v Bratislave. Nezdal sa mi totiž veľmi šťastný a spokojný. Ako vtedy. Dávno, keď mi o túžbach a sľúbených prianiach hovoril.

Nesplnili sa. A čo je horšie ani sa neplnia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mišo bolo ešte jedenkrát návšteva, doniesol druhá nová mikina, značková. Ale potom už nebolo. Asi veľa roboty. Tak povedal."

Naozaj to tak bolo. Ako vravel. Ako posunkoval. Ako som tušila. Bol za ním ešte jedenkrát, doniesol mu značkovú Nike - mikinu, povedal, že má teraz veľa roboty, že teraz ho nemôže zobrať, ale neskôr možno.

Je toto fér?

Rudko už v tej predstave nežije. Našťastie. Už predsa prešiel nejaký ten čas. Dva roky. Vedel, že to čo chcel sa nesplní. Vedel, že čo sa mu sľúbilo sa nikdy nevyplní.

Klobúk dole pred ľuďmi, ktorí sa odhodlali a zobrali si dieťa z detského domova. Zobrali a prijali. Otvorili mu dvere svojho srdca, aj svojej rodiny. Aj napriek tým siahodlhým byrokratickým vybavovačkám. Mali silu. Mali presvedčenie a mali lásku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A hlavne išli tým správnym smerom. Od poznania samých seba (čo naozaj, a či naozaj chcem k sebe prijať dieťa, ktoré prezatiaľ vôbec nepoznám), cez poznanie zákonov a práv, až ku konečnému dominantnému pilieru, poznania potrieb dieťaťa. Čo naozaj dieťa potrebuje.

A zo skúseností viem, že najdôležitejšia je pre tieto deti, „Potreba pravdy". Pretože klamstva už zažili vo svojom živote viac ako dosť.

Viem, že nie vždy to vyjde. Ale predtým ako by sme chceli prísť k rozhodnutiu prijať dieťa z detského domova, je veľmi dôležité zvážiť naše túžby a predstavy....a až potom o nich povedať hlavnému aktérovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rudko bol smutný. A verím mu. Jeden čas, zopár mesiacov naozaj veril, že Mišo má robotu. Tomu sa dá uveriť, pravdaže. Veď robota je všade okolo nás. Ale dôležité je, že nikdy ani nevymizne. Stále bude súčasťou našich dní. A tak argument, že dorobím a potom si Ťa zoberiem,....v mojom chápaní vôbec neuspieva.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu