reklama

Kamarátstvo je aj o vytieraní zadku

Deti s rodičmi netrpezlivo čakali v laviciach. Prvý školský deň a prvý ročník preplnený malkáčmi s diagnózami rôzneho druhu, typu, či povahy. Od surdomotizmu (hluchonemosť), cez neurovývinové poruchy, napríklad syndróm ADHD (najmä poruchy pozornosti), až k poruchám učenia. Toto je písané v papieroch. Ja som však v tento prvý deň pred sebou videla, deväť párov zvedavých očí, malé taštičky, ktoré schovávali nevyhnutné veci, ako napríklad niečo pod zub, či niečo na zábavu. Bude to ťažká práca, preťažených síl, pomyslela som si. Budú to dni, ktoré budú náročné a vyčerpávajúce, ale vopred sa nevzdáme. Na začiatku je najdôležitejšie naučiť ich pliesť pavučinu kamarátstva, priateľstva, ochoty a pochopenia s druhými. Teda aj s nami, dospelákmi. Keď sa budeme mať radi navzájom, nebudeme si chcieť robiť zle, budeme sa povzbudzovať v  neúspechoch a rozveseľovať sa v smútku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

„Prosím, môžem ísť na záchod? A kde je záchod?" opýtal sa Vladko.

„Poď ukážem Ti," zobrala som ho za ruku a dodala nech si nezabudne po záchode umyť rúčky.

„Treba mi cikať," oznámil pre zmenu Alex.

„Alexko, Vladko bol pred chvíľočkou na záchode, on už vie, kde chlapčenský záchod je, tak Ti ho ukáže, dobre? Pôjde s Tebou."

„Eéé, porosím si papier.....takýto veľký kus," dobehol po chvíli Vladko.

„Nech sa Ti páči," a nepýtala som sa žiadne zbytočné otázky. Keď papier, tak papier, veď nie je čudné, keď človek na záchode potrebuje papier.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ďakujem" a vybehol z triedy.

„Prosím si ešte takýto kus papiera," dobehol znova a rukami mi presne ukázal o aký kus papiera mu ide.

Posadila som si ho na kolená a pošepkala mu do ucha :

„Čo sa tam v záchode deje? Načo potrebuješ ďalší kúsok? A kde je Alexko? Hm?" povedz hneď a zaraz a pošteklila som ho na chudé bruško.

„Hm, viete....hm...Alex išiel kakať a on si sám nevie vytrieť zadok....a tak mu tam pomáham," ledva stíhal s dychom pri rozprávaní.

„Ááhááá, tak je to teda....v poriadku, tak utekaj, lebo už isto na Teba čaká," a nechala som im ešte trošku času na kamarátsku pomoc.

Presne takúto pavučinu kamarátstva, vzťahov a láskavých služieb druhým, som mala na mysli. Robiť niečo pre spolusediaceho, kamaráta, dievča, dospeláka, chlapca, vyššieho, či nižšieho, mladšieho, či staršieho. Vedieť sa vcítiť a vycítiť, čo kto potrebuje a ako mu môžeme pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nečakala som, že niť do ihly si už vedia sami navliesť. Veľmi ma to teší. A som na nich už teraz hrdá.

„ Alex Vás volá, vraj mu máte ísť skontrolovať zadok, či má čistý a doutierať, ak som ho ja zle utrel," posledný krát dobehol Vladko.

Silne silno som ho objala, jeho drobunké telíčko aj jeho velikánske srdce.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu