reklama

Z denníka domováka ...

Ešte počas vysokoškolských rokov, semestrov a voľných dní som chodila ako dobrovoľníčka do detských domovov. Nazrieť, najskôr zo zvedavosti, neskôr z radosti byť s týmito deťmi, za dvere nájdeného nenájdeného opätovného kompasu smerovania ich života. Nie každému, a nie každej domováčke, domovákovi sa darí dať si svoje puzzle života do jedného celku, usporiadať si svoju minulosť a prepojiť ju s prítomnosťou. Píšem ďalej ich slovami :

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

„ Začína tu byť celkom fajn. Neznášal som to tu, ale nakoniec som si tu našiel kamaráta. A nie jedného, ale celú futbalovú jedenástku, aj z ďalšieho oddelenia. Soboty sú naše. Futbalové. Chodievame s pani vychovávateľkou dozadu na lúku a tam hráme, až kým sa nezotmie. Mám kamarátov a to je všetko čo potrebujem. Na mamu ani nemyslím. Možno niekedy večer, keď idem spať . "

(M.R.,14 rokov)

„ Vraveli mi, že mama má viac detí a všetky sú s ňou doma. Hm. Naozaj neviem prečo ja jediný som tu a nie doma. "

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(V.T.,11 rokov)

„ Pani vychovávateľky sú náhodou celkom fajn, niektoré z nich nás dokonca prídu na dobrú noc aj pobozkať a prikryť perinou, ako mama....teda neviem, či by mama tak prišla. Naozaj neviem. Ale iné vychovávateľky a vychovávatelia sú ako bosorky a bosoriaci ."

(M.R.,12 rokov)

„ Moja mama aj otec veľa pije pivo. Nebezpečné tak piť, lebo môže zomrieť, ale ešte predtým pôjdu obaja do basy. Asi preto som tu, lebo oni pijú . Ja neviem."

( L.V., 10 rokov)

„Neteším sa na sviatky domov, lebo tam nikoho nepoznám. Nemám sa s nimi o čom rozprávať. Prídu aj súrodenci, ale tých tiež nepoznám . Iba jednu sestru a je nás osem, ešte to viem. Sme v detských domovoch po celom Slovensku. A mama s otcom sú sami doma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

( P.T., 15 rokov)

„ Chcela by som vedieť, kde je moja mama a chcela by som jej predstaviť mojich kamarátov tu. Áno, chcela by som sa s ňou stretnúť a spýtať sa jej, prečo ma nechcela.

( R.C., 16 rokov)

„ Moja mamka pre mňa príde. Ja som tu iba na chvíľu. Počkám ju tu niekoľko dní a potom pôjdeme spolu domov. Ja vlastne ani neviem, kde bývame."

( A.T. , 8 rokov)

„ Ktovie, kde som sa narodila, ja si pamätám iba toto tu a ešte jeden domov predtým. Tam bolo tiež toľko veľa detí ako tu. Neviem, kde pôjdem ďalej, keď odídem odtiaľto."

( M.V., 14 rokov)

„Mne je tu parádne. Doma by mi tak dobre určite nebolo. Ako ich poznám,doma by ma bili hlava nehlava."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

(R.B., 15 rokov)

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu