reklama

Idú Vianoce, poď už domov mami

Opäť sa mi vrátil ten sen. Sen tak neskutočne skutočný a trpko realistický. Mamku som naposledy videla pred 447 dňami. Odvtedy ju vidím len vo svojich snoch, myšlienkach a nostalgických návratoch na niečo krásne. Odvtedy je mamka tam...a  ja tu. Niekde tam, čo sme ako malé deti nazývali Ježiškovo, a kreslili sme ho na papier vždy nebesko modrou, tou najmodrejšou farbou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Sen taký smutný ako z Andersenovej rozprávky.

„ Blížili sa Vianoce. Všetko prenádherne voňalo a Banská Štiavnica sa pod rúškom čarovných chvíľ premieňala na vianočné mestečko, plné zvončekov, stromčekov, svetielok, voňajúceho čaju, či vianočného punču. Večer tíchol pod začarovanými melódiami zvonkohry z radnice. Sneh sa hanblivo jemne trblietal pod pouličnými lampami, svetielkujúcej atmosféry.

V meste nebolo ani nohy. Iba stopy v snehu zostali po vianočnom zhone ľudí, ktorí na poslednú chvíľu zháňali darčeky pre svojich najbližších.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V domoch svetielka, v svetielkach pokoj a v pokoji rodina. Stromček v kúte a okolo deti, samé deti a smiech a koláče. Otec a mama. V každom okne to bolo rovnaké a do každučkého okna, ktoré som videla, som nazrela.

Ja som blúdila sama. Po meste, po uliciach, popri domoch, kostole, trojičnom námestí, či obchodoch. V ušiach melódia Vianoc a v srdci smútok. Nazerala som do okien, hľadala a kričala do noci : „ Mami, už idú Vianoce...kde si? Poď už domov. Som sama a všetko som už pripravila....len Teba nemôžem nikde nájsť! "

V žiadnom okne som Ťa mami nevidela. V žiadnom dome si nebola...a tak Ťa skúsim ešte večer pohľadať vo hviezdach.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu