reklama

Trinásťročné dieťa v placente

Auto plné dobrej nálady a očakávania, ako sa nám podarí uspieť na súťaži. Nepočujúci odrazu zareagovali na rytmus hip - hopierských melódií,( ako ich oni nazývajú) vychádzajúcich z  rádia. Hmm, melódií,...neviem, či sa to dá tak nazvať. Skôr to boli iba zvuky a vibrácie. Melódia ťažko uchopiteľná. Obyčajne v aute nepočúvam takýto zmixovaný koktail rytmov a výkrikov, skôr na takýto mix iba cvičím, či tancujem. Avšak moja Zagorová by v ich ušiach znela ako zo studne, alebo ako keby bola zasypaná pieskom z pláže. V aute s nami išli aj dvaja počujúci. Jedno dievča, také „aj do voza aj do koča", usmievavé, komunikatívne, veselé a skromné zároveň, a chlapec. Chlapec, ktorého rodičovská výchova ničila a ničí, tlačila a stále tlačí do bláznivých šablón. Šablón, s pevnými okrajmi. Extrémne množstvo materiálnych darčekov, prekvapení, pozorností, v tomto prípade narobili poriadnu šarapatu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

„To ideme týmto autom? Hmm, nie je veľmi nové."

„Nie, máš pravdu, je staršie, ale som rada, že nám aj teraz poslúži."

„Neviem, či viete, aké my máme auto...?!"

„Neviem."

„Stálo asi 30 tisíc Eur. Ja Vám ho ukážem na mobile, počkajte."

„Nie, nie...neukazuj mi teraz nič, veď vidíš, že šoférujem."

Deti sa medzi sebou zatiaľ rozprávali. Pridalo sa k nim aj počujúce dievča, ktoré aj keď nevie posunky, našlo si k nim cestu. Naši Nepočujúci vedia celkom dobre odzerať, takže posunková komunikácia nie je nevyhnutná. V ich smiechu ich prerušila otázka :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Viete, že ideme s mamou a otcom na dovolenku k moru tento rok?"

Prikývli, že rozumeli, ale nemali dôvod a hlavne čas zapojiť sa do diskusie, pretože ich predbehol podrobný popis destinácie, služieb a hodnôt pobytu.

„...je to veľmi drahý pobyt, ideme tam na 14 dní, bude tam bazén, sauna, tobogány, jedlo, pitie perfektné,...."

Pokračoval, ale už bez poslucháčov. Tak skúšal inú tému.

„Otec mi ide kúpiť najnovší mobil X-peria. Strašne drahý. Poznáte ho Kristínka?"

„Nie, nepoznám. A tešíš sa na dnešné vystúpenie, Rasťo? Dúfam, že sa Vám to vydarí. Budem držať palce."

„Keď sa nevydarí aj tak mi mama sľúbila, že ideme na hory. Na veľmi drahú lyžovačku."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začala som ho ľutovať. A ľútosť nie je z tých najpozitívnejších vnútorných pocitov. Poukazuje na akúsi nerovnosť. Vedela som, že toto všetko, s čím Rasťo začal, s čím pokračoval aj s čím skončil, kým sme nevystúpili, že toto všetko nebola žiadna fabulácia a vymýšľanie niečoho, čo iba chce. Vedela som, že je to pravda. Poznám rodičov.

Ľutovala som ho, že nedokáže nájsť cestu k druhým. Stále hľadá iba spôsoby, ako by mali ľudia prísť k nemu, ale ukazuje im tie najnesprávnejšie chodníčky.

Hrá hru, ktorú ho naučili jeho rodičia. Zvykol si veriť tomu, že všetko sa točí okolo neho. A okolo všetkého materiálneho, čo ho obklopuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Má veci namiesto ľudí. Má mobily a notebooky namiesto vzťahov. A tá samota ho ničí.

Materiálne zasypalo sociálne, ľudské a empatické.

Keď sa na neho niekto škaredšie pozrie, rozreve sa. A to už má 13 rokov.

Zostáva v placente, a svet na neho dýcha len studeným dychom cez jej membrány.

Budem sa tešiť, keď sa nám ho podarí zaradiť medzi nás. Bude hrať futbal a tešiť sa z víťazstva, či smútiť z prehry. A všetko s kamarátmi.

Bude pomáhať slabším a povzbudzovať ich.

Bude sa spontánne zapájať do veselo-bláznivých rozhovorov a nápadov chalanov v jeho veku.

Ja si myslím, že by z neho mohol byť dobrý člen. Ale musíme ho naučiť počúvať a vnímať okrem vecí aj ľudí navôkol.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu