reklama

Bojovník za lízatkovú spravodlivosť

Začínala sa veľká prestávka, keď Miško vstúpil do triedy. Našich prváčikov som posielala na chodbu, pričom skoro každý z nich sa z tej chodby po chvíľke vracal späť. Jeden si zabudol chlieb, druhý jablko, tretia fľašu s čajom, štvrtý toaletný papier na záchod,...a podobné zabúdačky. Miško ma netrpezlivo ťukal na rameno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Miško : „Tiáá, Tiáá,..."

„Počkaj," posunkom som odpovedala.

Miško patrí k najväčším hladošom našej školy. Zje všetko a najradšej všetko hneď. Možno preto, aby sa nemusel trápiť tým, kedy to zje a či bude mať dostatok času na jedlo, a čo ak mu to niekto zje skôr, ako si on rozmyslí, či ide, alebo nejde jesť ?! Veľa otázok, a načo sa nimi trápiť a hľadať odpovede.

Zjem všetko a hneď a mám pokoj.

Miško si aj desiatu väčšinou zje ešte pred vyučovaním.

Typickým znakom citovo deprimovaných, alebo vyprahnutých detí je, že si práve jedlom a uspokojovaním fyzických potrieb, zatláčajú veľké fúgy na duši. Vypálené bolestivé miesta na srdci. Chýbajúcu lásku z minulosti, chýbajúci cit z detstva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miško, je tým najsvetlejším prípadom. Prešiel si kadečím. Od biologickej rodiny k rodine domováckej, od jedného detského domova k druhému.

Jeho záchytná bója, bola stále posúvaná ďalej a ďalej na iné a iné miesto. Keď k nej doplával, stihol si vydýchnuť asi iba na tri výdychy a znova ju strácal.

Miša mám rada, aj keď je to čert s rohami po celej hlave.

Deťom zvykne veľmi ubližovať, berie im desiaty, bije sa a provokuje veľakrát všetko a všetkých navôkol.

Podľa mňa nevie nájsť spôsob, ako s ostatnými vychádzať a mať s nimi kamarátsky vzťah. Hľadá cestu, ktorú niekedy aj nájde, ale veľmi rýchlo sa z nej šmykne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Tiááá....", nemohol sa dočkať, kým vyprevadím z triedy naše zábudky, čo všetko zabúdajú.

„Áno, Miško?", konečne sa dočkal mojej pozornosti.

„Pamätáš si, keď Ty mi dala lízatko, keď v triede bolo oslava?", presne som vedela, kde smeruje túto svoju nostalgickú spomienku na lízatko.

„Áno, pamätám si...", a dala som mu pusu na čelo.

„Nemáš ešte?", potmehútsky sa uškrnul.

„Miško, a pamätáš si, čo som Ti hovorila ja?", pokračovala som v nostalgii.

„Čo?"

„Že, keď budeš chodiť vypytovať sladkosti a jedlo, dostaneš figu. Figu borovú."

„Áno, pamätám," a pre teraz skončil s vypytovaním sladkostí.

„Ja keď budem chcieť Ti niečo dať, vieš, že si Ťa vždy zavolám...ako predtým, minule."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Viem," chápajúco ma objal. Uškrnul sa a ukázal posunok „ sranda."

Zahral to tak, že to všetko bol len vtip, že srandoval.

Ale naša skrinka, kde máme odložené sladkosti, mu aj tak nedala pokoja. Teraz sa však opýtal veľmi slušne:

„Nemáte už sladkosti? Vôbec?"

„Nie, už deti zjedli," odpovedala som.

„A Ty bolo sladké?," neprestával s výsluchom.

„Nie."

Zazvonilo na hodinu. Utekal do triedy, ale po hodine sa znova na prestávku vrátil do našej.

„Mám tajomstvo," a tváril sa naozaj tajomne.

„Tento cukrík je Tvoj, Ty si nemala," a rozhodne mi ho vtláčal do dlane.

Nebolo by dobré, ho ohrdiť. Ohrdiť jeho presvedčenie a odhodlanie bojovať za akúsi „spravodlivosť". Zobrala som si cukrík a Miška silne objala.

kristína brnčová

kristína brnčová

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To co píšem,....v tom som ja. Zoznam autorových rubrík:  moječo ma zaskočilomoji kakaovníciľudia inak obdarovaníčo sa mi dotklo srdcamoja každodennosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu